niedziela, 21 kwietnia 2013

Let's RUN!

Hej ;*
Weekend minął mi bardzo dobrze, spotkanie, dziś działka (korzystanie z dobrej pogody).
Jak się cieszę i dziękuję 3 klasistom za trzy dni wolnego <3
Dzisiaj napiszę trochę o bieganiu , sama zaczęłam "zaraziłam się " tym.


Dlaczego  warto biegać ?
- Ruch tego typu wzmacnia pracę serca, krwioobiegu oraz płuc. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia. Bieganie to najlepszy sposób na bycie zdrowym i wytrzymałym.
- Biegając w łatwy sposób możesz się odchudzić. Podczas dłuższego biegu bardzo skutecznie spala się tkanka tłuszczowa.
- Bieganie uczyni Cię szczęśliwszą osobą. Podczas takiego wysiłku fizycznego w mózgu wydzielają się endorfiny, neuroprzekaźniki odpowiedzialne za dobre samopoczucie. Będziesz się znacznie mniej stresować, a za to dużo częściej uśmiechać.
- Poziom Twojej energii w ciągu dnia znacznie wzrośnie. Najbardziej odczujesz to budząc się każdego poranka. Zniknie zmęczenie i zaspanie a pojawi się motywacja i chęć do działania. Dodatkowa energia pojawi się już w pierwszym tygodniu biegania.
- Bieganie samo w sobie niezwykle przyjemne. Przemierzając kilometry urozmaiconych tras poczujesz się wolny, a uczucie to jest uzależniające.


1. Nie jedz posiłku na krócej niż 1 godzinę przed bieganiem. Gdy pójdziesz biegać zbyt szybko po posiłku, Twój organizm nadal będzie zajęty trawieniem, przez co mniej energii będziesz mógł poświęcić na wysiłek. Jednocześnie staraj się nie biegać zupełnie na czczo. To również może być przyczyną braku energii. Najlepszym rozwiązaniem jest zjedzenie normalnego posiłku na co najmniej 1,5 godziny przed bieganiem.


2. Przed biegiem dobrze się rozgrzej. Twój organizm potrzebuje trochę czasu, aby wejść na wyższe obroty. Rozpoczęcie biegu normalnym tempem byłoby niepotrzebnym narażaniem się na kontuzje. Dobra rozgrzewka powinna trwać co najmniej 5 minut. Pamiętaj jednak, aby nie była ona zbyt męcząca.

 

3. Zadbaj o dobre buty.Jest to praktycznie jedyna inwestycja, którą musisz poczynić aby móc biegać. I nie warto na niej oszczędzać, ponieważ złe buty mogą być przyczyną wielu problemów ze stopami i nogami. Dobre buty są tak zaprojektowane, aby nacisk na stopę był odpowiednio amortyzowany, dzięki czemu wszystkie stawy pracują jak trzeba

 4.Wybieraj interesujące trasy. Bieganie to okazja aby nacieszyć również oko. Nie biegaj ciągle tą samą drogą, unikniesz w ten sposób nudy. Jeśli w Twojej okolicy nie ma gdzie pobiegać, wybierz się gdzieś indziej. 

 5. Nawadniaj się. Podczas biegania organizm traci duże ilości wody. Dlatego pij nawet wtedy, gdy nie czujesz pragnienia. Nasze ciało ma słaby mechanizm jeśli chodzi o odczuwanie pragnienia, woda jest mu potrzebna na dużo wcześniej niż ono się pojawia. 

 

6.  Zabierz ze sobą odtwarzacz mp3. Włącz jakąś energiczną, motywującą muzykę. Zobaczysz, że w ten sposób będzie Ci się znacznie lepiej biegać. Możesz nawet ułożyć sobie ulubioną playlistę z muzyką do biegania. Aby lepiej wykorzystać czas, w którym biegasz, możesz też słuchać jakiegoś audiobooka. Połączysz w ten sposób ruch fizyczny z rozwojem osobistym. Z drugiej strony, zobacz też jak się biega bez słuchawek na uszach. Wsłuchaj się w otoczenie lub w swój oddech i zobacz jak taki sposób koncentracji wpływa na Twój bieg. 

 7.. Stawiaj sobie sportowe cele. Zapisuj swoje cele na kartce i wracaj do nich raz na jakiś czas. Mając przed sobą wyzwanie będziesz robić znacznie szybszy postęp w swoich osiągnięciach a także dostaniesz motywacyjnego kopa. Cele powinny być ambitne, jednak nie przesadzaj. Jeśli chodzi o Twój organizm, bądź ostrożny. Rób postępy powoli, krok po kroku, za każdym razem trochę zwiększając dystans lub czas biegu. Pamiętaj też, aby raz na jakiś czas zrobić sobie kilkudniową przerwę lub przebiegać odległości o połowę krótsze. Twoje ciało co jakiś czas potrzebuje solidnej regeneracji.

 Pozdrawiam! ;)

63 komentarze:

  1. ja nie biegam ale ćwicze z Ewą Chodakowską ;]
    http://isabellfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie się zbieram w kółko, żeby biegać :)
    Dziękuję, za przydatne porady !
    Na pewno się przydadzą i je wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za bieganiem. Lubię rower. Notka napisana świetnie.

    pretty-and-colour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. jeeeeju, jak ja nienawidzę biegać! ale zobaczymy, może niedługo zbiorę się w sobie i zacznę coś robić, przynajmniej regularnie ćwiczyć. zapraszam do siebie.
    http://imbrii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na notkę ;) Czasem lubię pobiegać, ale niestety, brak mi czasu żeby robić to codziennie. ;(

    http://kazdy-ma-jakiegos-bzika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja biegam codziennie ;D ogólnie lubię sport , jeżdżę na rolkach , rowerze itp :)

    +obserwuję i zapraszam :)
    http://nutellaaa-lover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Super blog ;) Fajniee tu ;)
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  8. przeczytanie takiej notki to już wielka motywacja! świetnie piszesz,a ja zamierzam dzięki tobie biegać częściej :)
    obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. świetnie to napisałaś !
    może niedługo pójde pobiegać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Today was my first morning run in the park! You have great Nikes! Love it!

    Veronika

    www.goldandblackk.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak ja biegam i uwielbiam to robić <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Great post :)

    I'm following you via GFC. Hope you'll follow me back :)

    Mahnoor's haul

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za komentarz :)
    Ja również wzięłam się za bieganie, chociaż nie wygląda to tak, jakbym chciała.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowego posta
    http://secondhanddesigner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Post jak najbardziej pozytywny, ale niestety nie ma na świecie takiej siły, która zachęciłaby mnie lub zmusiła do biegania ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Nice Nike Sneakers!

    http://everything-laura.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bieganie jest genialne! ♥
    pozdrawiam, Berries

    OdpowiedzUsuń
  17. Też zaczynam biegać w majówkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny post !
    Uwielbiam biegać choć niekiedy nie mam na to czasu ani siły ; )
    Jak przeciętny człowiek : D

    http://holidaylovezp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. ja mam w planach w przyszłym tygodniu zacząc moją przygodę z bieganiem:)

    OdpowiedzUsuń
  20. też zaczęłam biegać ostatnio, lato za pasem, trzeba przygotować ciało do kostiumu kąpielowego ;D

    OdpowiedzUsuń
  21. świetne zdjęcia! zapraszam do obserwowania i na nowy post pozdr

    OdpowiedzUsuń
  22. Super blog ;3
    i-am-katina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Rady takie jak wszystkie inne. To co wymieniłaś to zdecydowanie podstawy, prócz odtwarzacza mp3, ale ludzie i tak go biorą, żeby nie nudzić się podczas biegania. :P

    OdpowiedzUsuń
  24. OMG! I really love that nike pair.

    Have a LOvely Day,

    Nicole

    www.nicoleta.me

    OdpowiedzUsuń
  25. swietny blog, super rady

    dziekuje za skomentowanie rozdzialu ktory bardzo motywuje mnie to do dalszego pisania opowiadanie.

    zapraszam na www.one-direction-1d-stories.blogspot.com moze dzis dam rade dodac nastepny rozdzial.♥

    @Zuzanna25158956

    OdpowiedzUsuń
  26. ja muszę sobie kupić jakieś wygodne buty do biegania :)

    OdpowiedzUsuń
  27. nwm, niektórym ludziom moje włosy przeszkadzają -.-'

    OdpowiedzUsuń
  28. ja miałam zacząć biegać, ale jeszcze nie biegam ;p

    OdpowiedzUsuń
  29. ja kocham biegać! i chcę te buty z drugiego obrazka ♥

    OdpowiedzUsuń
  30. te buty są boskie :3 Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  31. niestety nie moge biegac, mam klopoty z kolane ;(

    www.cookplease.blogspot.com zapraszam na gnocchi! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. super blog i posty :3 obserwuje <3

    sylwia0001.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Miałam ambitny plan , żeby zacząć biegać , ale jak narazie siedzę na tyłku i zażeram słodkości ;D

    Zapraszam do mnie livemylife-lalalove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. No bieganie jest naprawdę potrzebne, ja też staram się biegać codziennie.
    Niesamowity blog! Powodzenia
    PS; zaglądaj
    http://tajemnicedylana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. motywacja!
    och ale ze mnie taki leń, że jakoś do biegania nie mogę się zabrać..

    OdpowiedzUsuń
  36. Zaciekawiłaś mnie tym bieganiem, ale jestem za dużym leniem ;c

    http://sandi-sandii.blogspot.com obserwujemy? (odpisz u mnie)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja również biegam! :D

    Angelikaa-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciekawy post :)

    ZAPRASZAM: www.dripfashion.blogspot.com
    Konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  39. świetny post :) też biegam od czasu do czasu :P obserwuję, świetny blog :3

    OdpowiedzUsuń
  40. Fajny post:) biegam ale tylko troszeczkę wolę inne sporty zapraszam do siebie http://sally-sallyy.blogspot.com/ mam nadzieję, że ktoś zajrzy dopiero zaczynam!

    OdpowiedzUsuń
  41. Fajny blog :)
    Wpadnij i zostaw po sobie ślad:
    http://my-world-my-crayons-and-my-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. nie umiem przekonać się do biegania ;) dziękuję za komentarz

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo fajny tekst i pomysł na posta :)

    OdpowiedzUsuń
  44. ciekawy post !

    http://p-aulla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie biegam, ale mam zamiar zacząć ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie biegam, ale miałam zamiar przejść na dietę. W końcu powiedziałam, że jest od wpierdala*ia jedzenia, a nie od oszczędzania się :D

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja biegam od dwóch tygodni i jestem pod wrażeniem jak szybko umięśniły mi się łydki , dzięki bieganiu na palcach. Dzięki za informacje o jedzenie 1 h przed bieganiem. Zawsze zastanawiałam się jaka jest bezpieczna granica ;)


    style-byy-ruda.blogspot.com
    Pozdrawiam! Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  48. świetny post :)
    pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  49. nie mogę się skupić na notce bo karmię te biedne, głodne rybki u Ciebie :( haha. Nie mogę biegać, mam mocne kolki :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  50. musze się zmotywować jakoś do biegania.
    Bo ma ZAMIAR mam od dawna, ale chęci brak ;c

    OdpowiedzUsuń
  51. Zachęciłaś mnie do biegania, chociaż ja wiem jak to się skończy, ja mam strasznie słabą kondycję niestety ;d

    OdpowiedzUsuń
  52. Świetny, mobilizujący post ja osobiście zaczęłam biegać od dzisiaj ale nie poddam się i mam nadzieję że do wakacji poprawię sobie kondycję :)

    OdpowiedzUsuń
  53. ja nie lubie biegac.... cwicze e ewą chodakowską ;)

    Masz ochote na obserwację? Jesli tak zapraszam do mnie:)
    Dopiero zaczynam bedzie o modzie kosmetykach i innych przyjemnościach
    onthesundirection.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  54. zaczelam niedawno biegac kolezanka mnie zmotywowala. na razie mam krotka przerwe bo mam cos z kolanem ale na pewno do tego wroce :)
    geninje napisany post! naprawde profesjoalnie podchodzisz do biegania :)

    polkadots-all-over.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń